Menu

Wycieczka klas I do Jeleniej Góry

Dnia 15.12.2016 klasy pierwsze wybrały się na wycieczkę do Jeleniej Góry. Wyjazd ten ukierunkowany był na obejrzenie spektaklu – adaptacji „Opowieści wigilijnej” Karola Dickensa i odwiedzenie Muzeum Karkonoskiego.

Ze szkoły wyjechaliśmy o godz. 08:30, zaś na miejscu, przy Teatrze im. Cypriana Kamila Norwida byliśmy tuż przed 10:00. Sala teatralna zrobiła na nas ogromne wrażenie, jednak oniemieliśmy z zachwytu podczas samego przedstawienia.
Historię Ebenezera Scrooge’a wszyscy znamy, lecz forma jaką przybrało przedstawienie, czyli przepiękna scenografia, gra świateł, fantastyczna muzyka i wielu aktorów na scenie, powodowała, iż byliśmy wręcz zahipnotyzowani. Końcowe brawa dla aktorów trwały bardzo długo.

Następnie wyruszyliśmy do znajdującego się w pobliżu teatru Muzeum Karkonoskiego. Było to w okolicach godz. 13:00. Czekały tam na nas atrakcje związane z tożsamością regionalną. Dowiedzieliśmy się głównie o historii Jeleniej Góry, tradycji i kulturze Doliny Pałaców i Ogrodów. Spacer po obiekcie umilała nam pani przewodnik, która podawała różne ciekawe informacje o eksponatach. Na uwagę zasługują chociażby największe w Polsce kolekcje szkła artystycznego, malarstwo karkonoskie, grafika, kolekcja wyrobów z cyny oraz jedna z większych w Polsce kolekcji XVIII i XIX w. obrazów na szkle.

Jednak niewątpliwie najmilszą niespodzianką w muzeum było malowanie bombek świątecznych. Niektórzy niestety mieli problemy manualne i bombki się tłukły w ekspresowym tempie. Jednak większości z nas ta zabawa bardzo się podobała i pomogła w odkryciu talentu artystycznego.

Po dwóch godzinach spędzonych w Muzeum Karkonoskim skierowaliśmy się w stronę Starówki. Przepiękne zabytkowe kamienice, fontanna Neptuna oraz średniowieczne mury obronne utwierdzały nas w przekonaniu, iż Jelenia Góra jest bajecznym i malowniczym miastem.

Następnie ruszyliśmy na podbój centrum handlowego Nowy Rynek, w którym mieliśmy czas wolny. Poszliśmy na obiad, pochodziliśmy po sklepach i dobrze przy tym się bawiliśmy.
O godz. 17:00 wsiedliśmy do autobusu, który zawiózł nas z powrotem do Jerzmanek, gdzie czekali na wszystkich rodzice.

Moim zdaniem wycieczka była bardzo udana. Serdecznie dziękujemy naszym wychowawcom- pani Katarzynie Brauzie i panu Sylwestrowi Kotrysowi oraz pani Edycie Sawiniec za opiekę, cierpliwość i za zapewnione atrakcje.